Skip to main content
Search your hotel or destination
When
How many are you

Hotels ""

    Hotels in ""

      Search by destination

        Number of rooms

        1

        Max. 5 habitaciones

        Madrid with History and Stories

        C'è stato un tempo, nel XVI secolo, in cui è nata la prima città al mondo progettata e costruita come sede di un'università. Si tratta di Alcalá de Henares e l'aula magna di questa istituzione è un gioiello artistico davanti al quale si può provare una sorta di déjà vu: è qui che viene assegnato il prestigioso Premio Cervantes. Visitare Alcalá non significa solo visitare una città Patrimonio dell'Umanità, ma anche visitare la città in cui nacque l'autore del Don Chisciotte della Mancia.

         

        Anche San Lorenzo de El Escorial ha molto da dire. O, più precisamente, il suo monastero. Situato nella Sierra de Guadarrama, si estende per oltre 30.000 metri quadrati e al suo interno ospita, tra le altre cose, un palazzo, una scuola, una biblioteca e un seminario. Fu Filippo II a promuoverne la costruzione. Immaginiamo che fu allora che si interessò a rendere i frutteti e i giardini di Aranjuez ciò che sono oggi: una festa di aiuole, fontane, cascate e statue con il famoso Palazzo Reale di Aranjuez come testimone

         

        Immaginiamo che stiate pensando che non avrete il tempo di vedere tutto. E non vi abbiamo ancora parlato della Plaza Mayor di Chinchón, di Manzanares El Real e del suo robusto Castillo de Los Mendoza o delle piscine naturali dove potersi rinfrescare quando il caldo si fa sentire. Non preoccupatevi, i nostri hotel a Madrid hanno sempre le porte aperte per accogliervi di nuovo.

        There is a lot of life away from the asphalt of Madrid

        The Gran Vía is fine, but driving back and forth along it doesn't stop you from discovering that, less than an hour's drive from the city centre, there are hundreds of paths to explore. OK, Madrid doesn't have a beach, but it does have mountains. And among them are wonders like the Montejo beech forest in the Sierra del Rincón, which is usually in full bloom in autumn, when the leaves are bright red and ochre.

         

        There is also a village that looks like something out of a fairy tale. It is called Patones de Arriba, its small houses are made of stone and slate and it is said that, although it was hidden, even Napoleon could not find it. What can be seen with the naked eye, however, is the wall of Buitrago del Lozoya, which rises imposingly over the river and surrounds the town. It is like being transported to another era, one in which castles, imposing monasteries and famous universities were built.

          

        Madrid
        Sercotel Rewards
        Imagen Rewards
        Join Sercotel Rewards
        Sercotel Rewards

        Sercotel Rewards is our loyalty programme that will enable you to enjoy exclusive benefits and offers. Sign up and get a discount of up to 15% on your next booking. 

        Will you join the club?

        Receive exclusive discounts and benefits